Canyon Factory Service: Focus op beleving in Rotselaar

Focus op beleving in Rotselaar

Sinds vorig jaar heeft Canyon een nieuw stekje in Rotselaar. Het pand is zes keer groter dan het vorige in Haasrode, waar het fietsmerk tien jaar geleden zijn activiteiten in België opstartte. De verhuis was noodzakelijk, want het loopt lekker met Canyon België, en de lancering van de Canyon Factory Service zal de groeicijfers nog meer de hoogte in jagen.

Al een decennium staat ­Canyon België synoniem voor service, onderhoud en garantie. Trouw aan zijn visie gebeurt de verkoop uitsluitend online, maar in Rotselaar kun je voortaan terecht voor een portie merk­beleving en bikeconsulting. “Met de Canyon Factory Service leggen we de brug naar de retail,” zegt marketing-
verantwoordelijke Niki De Keuster. “Klanten kunnen er reguliere elektrische fietsen testen, evenals gravel-, mountain-, race- en
trekkingmodellen.”

New Bike Day

De Canyon Factory Service biedt een uniek belevingsconcept. “Bij de aankoop van een fiets kun je voor 95 euro extra een New Bike Day Experience boeken. Je fiets wordt niet thuis, maar bij ons in Rotselaar geleverd en afgesteld volgens je persoonlijke voorkeuren. Noem het dus gerust een soort bikefitting light.”

De fiets wordt mooi op een podium gepresenteerd, inclusief een projectie van de naam van de eigenaar. “Zo willen we de kopers meenemen in het Canyon-verhaal. De fiets zien en voelen is voor veel fietsliefhebbers toch wel belangrijk. Je proeft er bijna letterlijk de knowhow van het merk en ons team.”

Onderhoudsbeurt

Walk-ins kunnen perfect voor kleine reparaties of voor het
plaatsen van een nieuw set banden. Voor complexere problemen of onderhoudsbeurten maak je best een afspraak. “Om ervoor te zorgen dat je altijd veilig kunt fietsen, moet elke elektrische fiets minstens één keer per jaar een onderhoudsbeurt krijgen.”

Tijdens een onderhoudsbeurt worden versleten onderdelen vervangen, en kleine problemen worden tijdig gedetecteerd en aangepakt. “Als vuistregel geldt: wie ongeveer tien percent van de oorspronkelijke prijs van zijn e-bike aan een jaarlijkse onderhoudsbeurt besteedt, heeft langer plezier van zijn fiets.”

 

“Onze servicepartners hebben directe toegang tot de Canyon Factory Service.”

 

Exclusieve partners

Omdat Rotselaar niet voor elke Canyon-eigenaar in de buurt ligt, is Canyon gestart met een netwerk van servicepartners, die je in elke regio terugvindt. “Het zijn affiliated service partners, die gecertificeerd zijn als exclusieve partner. Onze partners hebben toegang tot de documentatie en de reserveonderdelen voor Canyon-fietsen. Zo kun je je Canyon-fiets snel en lokaal laten herstellen. Onze servicepartners kunnen trouwens rechtstreeks contact leggen met het technisch departement van Canyon.” 

Precede:ON 7

Wie de files voorbij wil vliegen of gewoon lekker de benen eens wil losgooien in de vrije natuur, vindt in de Precede:ON 7 zijn idea-le partner voor zorgeloos fietsen. Zijn troeven? Een handig step-through frame, een onderhoudsvriendelijke aandrijving, een krachtige Bosch-motor en tal van geïntegreerde functies.

Concurrentieel voordeel

Het Duits merk Canyon bestaat precies twintig jaar. Volgens het merk, dat zijn hoofdzetel en productiesite in Koblenz heeft, zorgt de exclusieve online verkoop voor een sterk concurrentieel voordeel, omdat de marge voor de dealers wegvalt.

Deel dit artikel

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Lees ook

Lees onze magazine digitaal